четвер, 16 лютого 2017 р.

МОТИВАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ – РУШІЙ У РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

      Мотиваційна компетентність – найважливіший фактор результативності роботи вчителя.
         Мотиваційний потенціал відіграє роль пускового механізму, що визначає, які здатності й у якому ступені працівник буде розвивати і використовувати у процесі трудової діяльності.
     Очевидно, що звязок мотивації і результатів праці опосередкований природничими здібностями і надбаними навичками праці, але саме мотивація – джерело трудової діяльності особистості.
     В гімназіїї було проведено та вивчено мотивацію роботи у школі педпрацівників за пятибальною шкалою. Загалом якісний показник за усіма твердженнями перевищує 60%, що підтверджує здорову атмосферу в колективі, позитивні тенденції взаємовідносин працівників.
          З метою визначення домінуючих типів мотивації, зокрема мотивацію до успіху, який має бути пріоритетним у праці педагога, було проведено анкетування
учителів.
              Результати такі:
              - дуже високий рівень – 11%
              - помірно високий – 30%
              - середній – 55,5%
              - низький – 3,5%
  Отже, результати засвідчують перевагу помірно високого та середнього рівнів. За психологічними даними існує тісний звязок між рівнем мотивації до успіху й ефективністю діяльності. Діяльність буде більшою за умов середнього або помірно високого рівнів мотивації, оскільки люди з такими рівнями не схильні до зайвого ризику, уміють ставити перед собою помірковані цілі, прагнуть, щоб ризик був контрольованим та прогнозованим.
      У людини менше шансів досягнути успіху, якщо вона хоче чогось недостатньо або занадто сильно, тобто працівники з дуже низьким або дуже високим рівнем мотивації. Низький рівень характеризується пасивністю, безпорадністю, відчуттям невизначеності, а занадто високий може призвести до вииникнення стурбованості, тривоги й навіть паніки.
              Близькою є результативність діагностики рівня мотивації досягнень:
              - високий – 0%
              - вищий від середнього – 11%
              - середній – 63%
              - низький – 15%
              - найнижчий – 11%
             Сумарний відсоток вищого від середнього та середнього рівнів становить 74%. Безперечно, важливо те, що учитель, орієнтований на успіх, становить собою приклад і доказ дієвості педагаогічної діяльності. Загально відомо: успіх породжукє успіх.
         Оскільки, середний вік членів колективу гімназії 40-40 років, то дуже важливою є  діагностика рівня емоційного згорання за методикою Бойка.
        Тому проведено експерс-діагностику рівня емоційного згорання працівників, оскільки ці матеріали є ілюстрацією рівня здорових трудових відносин у колективі.
           Результати діагностики засвідчують відсутність учителів, у яких є хронічні симптоми  третьої стадії емоційного вигорання, проте сформовані окремі симптоми, зокрема “редукція професійних обов’язків”(РПО). Цей симптом часто викликаний паперовою тяганиною, окремі випадки РПО можуть бути повязані з несприятливим психологічним кліматом.
         Другим симптомом вигорання є “особистісна відстороненість(ОВ) – 19%. При ньому людина відчуває себе спостерігачем”, а справжнє життя відбувається не за її участю, збідніння емоційної насиченості стосунків. Людина не зважди спроможна сприймати власне рішення.
          У рівній мірі мають місце симптоми “загнаності у клітку (ЗК)” та емоційної відстороненості “емоційної відстороненості(ЕВ)”. При симптомі ЗК людина реально оцінює обставини, що склалися, але вважає, що не здатна щось змінити – виникає почуття фатуму.
     Цікавість симптому ЕВ, при якому спостерігається ефект “кам’яного обличчя”, людина справляє враження надділової. ЕВ властива для осіб, що займають керівні посади. Людина відчуває себе ніби чаша, наповнена негативними емоціями. Захисні механязми психіки запобігють згоранню, тому людина закривається у собі. Наслідки – міжособистісне відчужнення, депресія.
           Моніторинг мотивації до праці учителів закладу продемонстрував в основному збалансованість цілей закладу та мотивації працівників.

Немає коментарів:

Дописати коментар